Portal de Suport a Connectors s@rcat

Informació d'alta de nou usuari

Inici > Implantació d'un nou connector

0. Introducció

L'aplicació corporativa de registre s@rcat disposa d'un conjunt de mètodes de connector servidor que permeten als sistemes d'informació departamentals gestionar l'enregistrament d'assentaments, via webservice o SFTP, mitjançant un connector client que han de desenvolupar per a cada cas.

El llenguatge i la mecànica de les aplicacions de cada client és transparent per a s@rcat ja que el resultat final sempre ha de ser la tramesa d'unes dades, en format XML o TXT, segons el tipus de connexió (en línia o planificada) que es vulgui implementar.

1. Objectiu d'aquest portal

Aquest portal té com a objectiu donar accés, en un sol punt de consulta, a les diferents eines que s@rcat posa a disposició de les unitats d'informàtica dels departaments que han de construir connectors client. Integra la part documental, que ja existia, i noves eines com són la possibilitat de consultar on-line les codificacions de les taules mestres, la simulació de crides SOAP, un conjunt de preguntes freqüents (FAQs) i la descripció dels passos a seguir en tot el procés de construcció i implantació de cadascun dels connectors.

Fins al moment actual, el suport es limitava a la tramesa d'un document tècnic amb la descripció dels diferents mètodes de connector servidor, i d'un formulari, per sol·licitar l'alta de l'usuari pel connector. Posteriorment, els dubtes o problemes que podien sorgir, es solucionaven via telefònica o via correu electrònic. Aquest sistema generava una despesa en temps i diners per a ambdós equips ja que, per part de l'equip s@rcat, calia resoldre una a una consultes plantejades de manera reiterada pels diferents constructors de connectors i, d'altra banda els equips dels departaments restaven condicionats a la disponibilitat de l'equip s@rcat per a la realització de determinades proves amb les crides.

Un altre fet que ha impulsat la construcció d'aquest portal ha estat la posada en marxa de la Plataforma d'Integració i Col·laboració Administrativa (PICA) i, per tant, la necessitat de regular i informar dels requeriments que comporta la interacció amb s@rcat mitjançant aquesta plataforma.

2. Modalitats d'interacció amb s@rcat

Des de la seva implantació, l'any 2004, els sistemes d'informació departamentals sempre interaccionaven directament amb s@rcat via web-service o a través de la connexió planificada via sftp.

A partir de maig de 2008, amb la implantació de la nova plataforma PICA, hi ha una recomanació del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) en el sentit que les noves aplicacions informàtiques departamentals, interaccionin amb s@rcat a través de PICA, si preveuen una connexió en línia, via web service. La connexió planificada via sftp, no es troba de moment disponible per PICA.

A continuació es detallen les utilitats d'aquest Portal que es poden fer servir en funció de la modalitat d'interacció amb s@rcat que s'utilitzi:

Interacció directa amb s@rcat     Interacció via PICA    
Petició codi usuari SI SI
Consulta documentació tècnica SI SI
Consulta taules mestres SI SI
Simulació crides SOAP SI Només si no inclou les capçaleres de la crida via PICA    
Oficina per consultes i peticions usuari     BUSTIA CONNECTORS Oficina Tècnica de PICA
Connexió planificada, via SFTP     SI NO
Servei telemàtic de compulsa     SI NO
Servei telemàtic d'avisos     SI NO
Servei telemàtic de signatura     PENDENT NO

3. Procediment per a l'alta d'un nou connector

Cada aplicació informàtica que interacciona amb s@rcat, ja sigui directament o a través de PICA, ha de disposar d'un codi usuari-aplicació que és exclusivament per l'accés de l'aplicació a s@rcat via connector. Aquest usuari no serveix per a accedir a s@rcat on-line.

Quan un departament vol desenvolupar un nou connector amb interacció directa amb s@rcat, ha de seguir els següents passos:

  1. El primer cop que s'accedeix al portal, en no disposar de codi d'accés, l'usuari haurà de prémer l'enllaç No disposo d'usuari per entrar en aquest portal i descarregar-se el formulari d'alta, emplenar-lo i enviar-lo a la BÚSTIA SUPORT CONNECTORS, que s'especifica més avall.

  2. La BÚSTIA SUPORT CONNECTORS procedirà a realitzar l'alta sol·licitada, a l'entorn de pre-producció, i comunicarà a la persona que ha fet la petició, el codi assignat definitivament juntament amb una contrasenya. A partir d'aquest moment, aquest usuari i contrasenya també serviran per accedir als continguts d'aquest portal. Termini de gestió de la petició : 5 dies.

    Si la petició és per una interacció mitjançant connexió planificada, paral·lelament, es gestionarà la petició d'alta d'un directori de carpetes pròpies de cadascun dels usuaris, per la gestió dels fitxers sftp.

  3. En accedir al portal, amb el codi i la clau assignats, els desenvolupadors trobaran informació sobre els mètodes disponibles, preguntes freqüents, podran consultar els valors de les taules mestres i simular crides SOAP. Tanmateix, també s'han incorporat referències a la interacció a s@rcat a través de PICA així com la documentació tècnica de PICA.

  4. Un cop construït el connector i realitzades, amb èxit, les proves a l'entorn de preproducció, s'ha de demanar l'alta de l'usuari a l'entorn de producció mitjançant la tramesa d'un correu electrònic a la BÚSTIA SUPORT CONNECTORS indicant el codi de l'usuari aplicació i adjuntant les referències de diversos assentaments realitzats, a preproducció, per tal que es pugui validar la coherència de tota la informació de cadascun dels assentaments. Un cop verificada la informació, es confirmarà l'alta al peticionari. Termini de gestió de la petició : 5 dies

Cas que el Departament construeixi el connector amb interacció a través de PICA, s'haurà d'adreçar a l'Oficina Tècnica de PICA per a la gestió de l'alta de l'usuari aplicació.

4. Abast del suport

Tant els continguts d'aquest Portal com el suport que es dona telefònic o via correu electrònic no preveuen els següents aspectes :

5. Adreces de contacte per consultes i alta d'usuaris

6. Dades d'accés per provar l'accés a s@rcat (interacció directa)

Les URL's per provar la connexió entre ambdós sistemes són :

7. Formularis d'alta

8. Documentació tècnica

A continuació es mostren els enllaços per descarregar la darrera versió de la documentació de connectors, amb la informació funcional necessària per encetar el desenvolupament tècnic.

Documentació de connectors de registre Documentació de taules mestres Documentació de connectors de compulsa Documentació de connectors d'avisos Documentació de connectors de signatura     (Aquesta funcionalitat no està operativa en aquests moments)

9. Entorn funcional dels connectors

En aquest apartat es vol destacar la importància de definir l'entorn funcional , prèviament a la construcció del connector, per tal de planificar correctament l'esforç i les activitats que s'han de desenvolupar.

És important definir prèviament, quina serà l'oficina o oficines de registre contra la que haurà de registrar el connector així com les unitats orgàniques que han de ser la destinació (registre d'entrada) o la procedència (registre de sortida) dels assentaments.

És molt important, dissenyar aquest escenari, juntament amb la persona responsable de registre a nivell departamental, per tal de minorar la gestió del canvi i controlar la qualitat de la informació que es genera a s@rcat, arrel de la interacció amb el connector.


Responsables de registre departamentals